بازار زیره سبز ایران
سه شنبه , فروردین ۷ ۱۴۰۳
خانه / دسته‌بندی نشده / پخش زیره کرمان درجه یک

پخش زیره کرمان درجه یک

  • برخی از مردم تصور می کنند که طبیعی بودن گیاهان، مجوزی برای مصرف بی چون و چرای آن هاست؛ غافل از اینکه مهلک ترین مواد، منشأ طبیعی داشته و یا گیاهانی وجود دارند که دارای مقادیر متفاوتی از مواد طبیعی هستند که گاهی می توانند آثار نامطلوب ایجاد کنند. بنابراین، داروهای گیاهی نیز مانند سایر داروها می توانند عوارض ناخواسته ایجادکنند.
    در مطالعات انجام شده، آثار آنتی اکسیدانی و ضد قارچی زیره کرمانی به اثبات رسیده است. همچنین زیره کرمانی دارای اثرات ضد کرم، ضد آسم، ضد درد، کاهنده قندخون و مهارکننده هیستامین نیز می باشد. اثر ضد میکروبی زیره کرمان بر روی گونه های گرم مثبت و منفی باکتری ها بررسی شده و اثرات آن به اثبات رسیده است. اثرات ضد نفخ زیره برای کودکان و تاثیر در افزایش شیر مادران نیز به اثبات رسیده است.

    در اندونزی برگ های گیاه زیره را با سیر مخلوط و له می کنند و روی پوست مبتلا به اگزما و ملتهب می گذارند. در هندوستان میوه آن به عنوان باد شکن، تقویت کننده معده و برای افزایش ترشح شیر مصرف می شود.در کتاب قانون آمده است که شستشوی صورت با آب زیره و مصرف زیره به صورت خوراکی باعث بهبود و زیبایی پوست صورت می شود. البته مصرف بیش از حد آن به دلیل ایجاد رنگ زرد پوست توصیه نمی شود. برای بهبود خون دماغ، توصیه می شود فتیله آغشته به زیره را داخل سوراخ بینی قرار دهید.زیره حاوی فلاوونوئیدها و کومارین است. این مواد اثرات ضد میکروبی، ضد انگل، آنتی اکسیدان، ضد درد، ضد التهاب و ضد آلرژی دارند. بررسی ها نشان می دهد که این ترکیبات با تنظیم عملکرد برخی از آنزیم های کبدی، در پیشگیری از سرطان نقش دارند. ترکیبات کومارینی موجود در زیره، ممکن است اثرات خواب آور یا سمی در حیوانات داشته باشند.
    منبع:ابرسلامت
    منبع: بازار ادویه ایران

    امتیاز شما به این مقاله

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
    صدیقی (شرکت داریس)
    راه های ارتباطی:
    شماره موبایل: 09120823093
    شماره تلفن ثابت:03434289676
    شماره فکس:03434333838
    پست الکترونیکی: daryscompany@gmail.com

    مطلب پیشنهادی

    پودر زیره سبز

    مصرف پودر زیره سبز ایرانی

    پودر زیره سبز یکی از پر مصرف ترین نحصولات در صنعت غذا می باشد. این …

    دیدگاهتان را بنویسید