بازار زیره سبز ایران
سه شنبه , فروردین ۷ ۱۴۰۳
خانه / دسته‌بندی نشده / برداشت از گیاه زیره سیاه مرغوب

برداشت از گیاه زیره سیاه مرغوب

  • آیا می دانید گیاه زیره سیاه دارای انواع گوناگونی می باشد؟ این گیاه را می توان در کدام مناطق ایران پیدا کرد؟ فصل برداشت نوع مرغوب میوه زیره سیاه چه زمانی است؟
    زیره سیاه ایرانی در واقع مشهورترین نوع زیره برداشت شده از خاک ایران بوده که توانسته علاوه بر پدیدار شدن در غذاهای مختلف نقش مهمی را در گذران امرار معاش بومیان آن منطقه ایفا کند.
    میوه زیره سیاه دارای انواع گوناگونی از لحاظ نوع رویش می باشد. یکی از آنها که به زیره سیاه کوهی شهرت دارد؛ در کوه های اطراف کرمان و به خصوص در مناطق صعب العبور رشد کرده و توانسته در بسیاری از سود دهی ها کمک کند. از دیگر روش کاشت زیره سیاه در باغات مخصوص و با شرایطی که از نظر مهندسان کشاورزی مناسب پرورش زیره سیاه است؛ محصول مرغوب خود را به صاحبان مزارع تحویل می دهد.
    در حالت اول که نیازی به کاشت زیره سیاه از جانب بشر نبوده و طبیعت خود این مهم را انجام می دهد. اما در حالت دوم می بایستی ازاواسط آذر ماه تا اواسط دی ماه این کار انجام گیرد و با آبیاری به موقع رشد گیاه را به طور کیفی کنترل کرده و در صورت لزوم از انواع سموم برای دفع آفات نباتی بهره برد.
    زمان اصلی برداشت زیره سیاه بدون در نظر گرفتن نوع کاشت؛ در فصل بهار بوده که مراحل رشد آن به اتمام رسیده و برای رویش خودروی مجدد نیز به طور طبیعی بذر افشانی را برای سال آینده انجام داده است.
    منبع: بازار ادویه ایران

    امتیاز شما به این مقاله

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
    صدیقی (شرکت داریس)
    راه های ارتباطی:
    شماره موبایل: 09120823093
    شماره تلفن ثابت:03434289676
    شماره فکس:03434333838
    پست الکترونیکی: daryscompany@gmail.com

    مطلب پیشنهادی

    پودر زیره سبز

    مصرف پودر زیره سبز ایرانی

    پودر زیره سبز یکی از پر مصرف ترین نحصولات در صنعت غذا می باشد. این …

    دیدگاهتان را بنویسید