بازار زیره سبز ایران
سه شنبه , بهمن ۲۴ ۱۴۰۲
خانه / زیره کرمانی / قیمت میوه زیره کرمانی صادراتی

قیمت میوه زیره کرمانی صادراتی

  • قیمت میوه زیره به چه دلیل به این میزان بالا ات؟ آیا می دانید دچرا به زیره کرمانی میوه زیره نیز می گویند؟ مراحل مهم رشد یک گیاه یعنی کاشت، داشت و برداشت برای آن چگونه انجام می شود؟

    زیره به عنوان یکی از ادویه های مهمی که در صادرات ایران نقش مهمی را ایفا می کند؛ می تواند در سود آوری و یا مواردی بر عکس برای اقتصاد کشور تأثیر گذار باشد.

    خصوصیات انواع زیره کرمانی

    در بخش های جنوبی ایران مثلا کرمان که به عنوان یکی از قطب های زیره ی ایران شناخته می شود؛ این گیاه به دو صورت دیم و با نیروی انسانی به گونه ای که دیگر محصولات کشت می شوند؛ مراحل رشد خود را سپری می کند. زیره بر خلاف باور عموم، دانه ی این گیاه نبوده و از لحاظ علمی به عنوان میوه ی گیاه زیره به شمار می آید.

    اما زیره ی کرمانی معروف در واقع نوعی از آن است که بشر دخالتی در رشد آن نداشته و می تواند در طبیعت به صورت خودرو مراحل زندگی نباتی خود را طی کند.
    می بایستی توجه داشت که با توجه به اینکه زحمتی در قبال مراحل کاشت و داشت؛ بر دوش نیروی انسانی قرار ندارد اما برداشت آن به حدی سخت است که بر قیمت آن نیز تأثیر مستقیم می گذارد.
    مسیر های صعب العبور کوهستانی تنها برای عشایر و افراد بومی آن مناطق قابل تشخیص و تردد می باشدبه همین دلیل قیمت میوه زیره بالا می باشد که در چه زمانی و به چه صورتی می توانند به زیره کرمانی اصل دست یابند.

    قیمت زیره کرمانی صادراتی اعلا

    همانند دیگر محصولات این مرز و بوم که در بازار های بین المللی جایگاه ویژه ای را برای خود کسب نموده اند؛ فروش زیره کرمان نیز سرمایه های زیادی را به ایرانیان ارزانی داشته است.
    اما همانطور که در بالا توضیح داده شد قیمت بالاتری به نسبت زیره های ایرانی دارد که در ایران و دیگر نقاط جهان به فروش می رسد.

    یکی از مسائلی که سد راه خرید زیره ی کرمانی اصل می شود؛ واردات سودجویانه ی محصول زیره ی دیگر کشورها و فروش آنها به نام زیره ی کرمان بوده که می تواند در کاهش تجارت این نوع زیره ی ایرانی کارشکنی کند.
    با جلوگیری از پیشرفت این دلالان سوء استفاده گر می توان شاهد رشد چشم گیر رونق کسب و کار تولید کننده زیره کرمانی بود.
    منبع: بازار ادویه ایران

    امتیاز شما به این مقاله

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
    صدیقی (شرکت داریس)
    راه های ارتباطی:
    شماره موبایل: 09120823093
    شماره تلفن ثابت:03434289676
    شماره فکس:03434333838
    پست الکترونیکی: daryscompany@gmail.com

    مطلب پیشنهادی

    عرضه انواع زیره سیاه کرمانی

    عرضه انواع زیره سیاه کرمانی

    عرضه انواع زیره به خصوص زیره سیاه کرمانی با توجه به پرطرفدار بودن این محصول …

    دیدگاهتان را بنویسید