بازار زیره سبز ایران
چهارشنبه , فروردین ۱۵ ۱۴۰۳
خانه / دسته‌بندی نشده / میزان صادرات انواع زیره کرمان

میزان صادرات انواع زیره کرمان

  • آیا می دانید ایران در رده ی چندم میزان صادرات زیره در جهان قرار دارد؟ علت این کاهش و افزایش رتبه ی این ادویه را در چه عواملی باید جویا شد؟ آیا از گوناگونی و کیفیت انواع زیره ی کرمان آگاه هستید؟
    کشور ایران در تولید و عرضه ی زیره ی مرغوب رقیبی قدرتمند برای دیگر تولید کنندگان در سراسر دنیا محسوب می شود. از بین این رقبا می توان به کشورهایی مانند مصر و هند اشاره داشت که از قرون پیش تر خواص و نحوه ی مصرف این میوه را می دانستند.
    حال با توجه به این مورد که در عرصه تجارت؛ در یک رتبه و آن هم بالا ماندن کاری بس دشوار است؛ می توان با آسودگی خیال اعتراف کرد که صادر کنندگان هم میهن؛ همیشه موفق به حفظ مراتب بالا در این رده بندی نبوده اند.

    علت افت و خیز رتبه ی زیره ی ایران در دنیا

    اولین موردی که از سری دلایل مهم می توان به آن اشاره داشت اینست که شرایط آب و هوایی همیشه یکسان نمانده و در برخی سال ها بارندگی کم به کمک اقلیم خشک مناطق مرتبط آمده تا با یاری یکدیگر موفق به کاهش تولیدات زیره ی داخلی شوند.
    در اینجا اشاره ی صریح به زیره ی کرمان می باشد.
    علت را به نوع آن و کیفیتی بی بدیل برای نعمت الهی که به خاک های استان پهناور کرمان به ویژه شهر بافق عطا شده؛ می توان نسبت داد.
    زیره ی کرمان گاهی و شاید چند دوره ی متوالی توانسته در بازار های بین المللی چشم خریداران را تنها به سمت خود جلب کرده و سرمایه ی زیادی را به داخل مرزهای کشور بکشاند.
    اما گاها با سهل انگاری تولید کننده و یا صادر کننده مشکل افت فروش نیز پیش آمده که خوشبختانه تاکنون بعد از بروز این مشکل اندک زمانی بیشتر به طول نیانجامیده تا نمودارهای آماری به سود زیره ایرانی بر عکس گردد.

    تنوع زیره ی پرفروش کرمانی

    در ایران نام کرمان و سبزوار به عنوان تولید کنندگان زیره ی ایرانی مانند ستاره ای می درخشد.
    اما بر طبق آمار ها و نظرسنجی ها می بایستی اشاره کرد که زیره ای که در کرمان مراحل رشد خود را می گذارند؛ مرغوبیتی بی نظیر دارد.
    البته همانطور که مستحضر هستید زیره در دو نوع سبز و سیاه معرفی می شود که نام زیره ی سیاه از دیر باز با نام زیره ی ایرانی عجین شده است.
    منبع: بازار ادویه ایران

    امتیاز شما به این مقاله

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
    صدیقی (شرکت داریس)
    راه های ارتباطی:
    شماره موبایل: 09120823093
    شماره تلفن ثابت:03434289676
    شماره فکس:03434333838
    پست الکترونیکی: daryscompany@gmail.com

    مطلب پیشنهادی

    پودر زیره سبز

    مصرف پودر زیره سبز ایرانی

    پودر زیره سبز یکی از پر مصرف ترین نحصولات در صنعت غذا می باشد. این …

    دیدگاهتان را بنویسید