بازار زیره سبز ایران
پنج شنبه , اردیبهشت ۶ ۱۴۰۳
خانه / زیره سیاه / صادرات زیره سیاه افغانستان

صادرات زیره سیاه افغانستان

  • زیره سیاه افغانستان در بازار ایران نقش پر رنگ را ایفا می کند آیا از وجود زیره های تولیدی افغانستان در بازار های کرمان اطلاع دارید؟ ویژگی های این نوع زیره در چیست؟ آیا می دانید صادرات زیره سیاه در ایران انجام می گیرد؟

    زیره ای که در بازار های جهانی با نام زیره ی ایرانی شهرت دارد در واقع زیره ی سیاه کرمانی می باشد.

    زیره ی سیاه ایرانی در بازار های بین المللی نیز از طرفداران زیادی بهره مند است، و بین بومیان و حتی دیگر نقاط کشور نیز افراد زیادی هستند که از میوه ی زیره سیاه در درمان بیماری و طبخ غذا استفاده می شود. البته باید در مصرف زیره سیاه کمی حد اعتدل را رعایت کرد تا اثر سوء بر بدن نگذارد.

    خواص زیره

    اثر حضور زیره سیاه افغانستان در ایران

    ایران به عنوان یکی از صادر کنندگان زیره ی سیاه بدون وجود عوامل مخرب و با بهره گیری از مواهب طبیعی آب و خاک این مرز و بوم می توانند به راحتی نیاز های خریداران زیره ی سیاه داخلی را نیز تامین کنند. اما حضور سود جویان و دلالان از یک سو و واردات زیره ی سیاه از افغانستان مزرعه داران ایرانی را از کاشت آن بازداشته است.

    البته واردات این نوع زیره به طور کامل قانونی نیست چون این نوع زیره ی افغانی در مقایسه با نوع ایرانی از عطر کمتری برخوردار بوده و طعم آن را نیز ندارند و در برابر زیره ی سیاه اصل به عنوان زیره ی نامرغوب به حساب می آید.

    زیره کوهی کرمان

    بنابراین باید در خرید زیره سیاه دقت داشت تا از نوع تقلبی در امان ماند. اگر محصول زیره سیاه پیش روی شما کاملا سیاه رنگ بوده و عطر و بوی کمی داشت اطمینان داشته باشید که با نوع تقلبی رو به رو هستید و از خرید آن اجتناب کنید.

    زیره سیاه کرمانی مرغوب ترین نوع این گونه ی زیره می باشد که می توان آن را از فروشندگان معتبر خواست تا از وجود آن در غذاها و انواع داروهای گیاهی بهره مند شد.
    منبع: بازار ادویه ایران

    امتیاز شما به این مقاله

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
    صدیقی (شرکت داریس)
    راه های ارتباطی:
    شماره موبایل: 09120823093
    شماره تلفن ثابت:03434289676
    شماره فکس:03434333838
    پست الکترونیکی: daryscompany@gmail.com

    مطلب پیشنهادی

    سایت فروش اینترنتی زیره سیاه در بازار داخلی کشور

    سایت فروش اینترنتی زیره سیاه در بازار داخلی کشور این محصول پر مصرف را به طور غیر حضوری در اختیار مشتری ها قرار می دهد. از این رو اشخاصی که خریدار این نمونه گیاه

    دیدگاهتان را بنویسید